EMS trénink spása pro všechny, kteří nechtějí tréninkem trávit hodiny

20 minut a dost? Zní to dobře… a když Vám řekneme, že je to zdraví prospěšné, už nám to snad ani neuvěříte.

EMS nahradí svojí efektivitou 4 návštěvy posilovny! Už žádné dlouhé hodiny v posilovně, teď se můžete věnovat tomu, co Vás opravdu baví. Jízda na kole, běh nebo třeba procházky se psem. Navíc, EMS trénink nevyžaduje žádných speciálních dovedností. Zvládne to opravdu každý!

EMS neboli Elektro Myo Stimulace svalů funguje na bázi vyslání elektrického impulzu do svalu, který ho donutí se stáhnout. Pracuje na podobném principu jako elektroléčba, tedy stimuluje svalová vlákna, a donutí je „cvičit“.

Metodu EMS využívali již kosmonauti

Metoda EMS je poměrně mladá, ve zdravotnictví se ale používá již od 18. století. Využívali ji také kosmonauti, kterým pomáhala udržet v kondici svaly, které by jinak ve stavu beztíže zahálely.

EMS vhodný pro kancelářské „krysy“

Pokud pracujete v kanceláři a nosíte tašku přes rameno nebo provádíte jiné monotónní pohyby v práci nebo snad při oblíbeném sportu, EMS vám může pomoct posílit hluboko uložené svaly, včetně svalů pánevního dna a vyrovnat držení vašeho těla.

EMS trénink v polední pauze, proč by ne?

Pro lidi z kanceláří má EMS trénink ještě další výhody. Na trénink si můžete bez obav „odskočit“ přímo od stolu. Nic kromě půl hodiny času totiž nepotřebujete. Mnoho lidí pracujících celé dny v moderních office centrech tak tréninky EMS rádi zařazují například v době polední pauzy. Kromě dobré nálady, kterou si z tréninku odnesete (a často zdravé barvy), na vás kolegové nic nepoznají!

Lze díky EMS tréninkům hubnout?

EMS dokáže velice rychle posílit svaly. Tím se Vám zvyšuje bazální metabolismus tzn. kolik spálíte v klidovém stavu. „Provoz svalstva je náročný na energii, a tuto energii si svaly berou právě z tukových zásob“ vysvětluje Pavel Suchý z Nové Fitness, který nás provedl novinkami ve světě fitness.

K čemu EMS přispívá?

Jak již bylo řečeno, hubnutí je jedním z mnoha benefitů cvičení EMS. Kromě štíhlého těla budete mít navíc zdravé klouby, ušetříte vaše vazy i nervovou soustavu a především budete mít svělou náladu!

Kdy raději EMS vynechat?

I přes mnohá pozitiva může být EMS v některých případech nevhodná, či dokonce nebezpečná. V těchto případech bude lepší se nejprve poradit se svým lékařem a teprve potom jít účinky EMS cvičení vyzkoušet:

Komu není metoda EMS doporučena?

  • Klientům s kardiostimulátorem
  • Klientům s chorobami periferních cév
  • Klientům s epilepsií
  • Těhotným ženám
  • Klientům trpícím diabetes mellitus

Za jak dlouho se projeví efekt při cvičení EMS?

Trvá to většinou deset lekcí, než dámy při pohledu do zrcadla zjistí, že mají o číslo menší konfekční velikost. Na váze to přitom často není znát, protože tuková tkáň, která je lehká, se promění ve sval. Ten je těžší a stále spotřebovává energii. EMS je ale vhodné kombinovat i s další pohybovou aktivitou.

EMS cvičí celebrity i sportovci

O tom, že EMS je oblíbený i mezi světovými celebritami, modelkami se píše, známé tváře se o své nadšení z EMS rádi chlubí na svých sociálních sítích. Na EMS trénink nedají ale dopustit i někteří vrcholoví sportovci.

Alessandra Ambrossio

Usain Bolt

Usain Bolt: You see the victories but you don’t see the journey. Back at work #shockwaves #electricworkouts#seriousface #foreverfaster

Svět fitness se přizpůsobuje potřebám lidí

„Díky tomu, nebo spíš bohužel, že většina lidí má dnes sedavé zaměstnání, málo času a samozřejmě hodně práce, tak fitness provozovatelé na to nějakým způsobem musí reagovat. Svět fitness se mění, a je to dobře! Přizpůsobujeme se těmto změnám, snažíme se vyvíjet stále lepší a lepší stroje a klademe důraz na zdraví klienta. Chceme, aby si lidé do fitness center nešli zničit už tak bolavá záda. Chceme, aby se jim ulevilo.“

Pavel Suchý, Nové Fitness

Moderní fitness hledá cesty, jak rozhýbat i zaneprázdněné a jinak neaktivní jedince. Pokud jste člověk, který se hýbe rád, pohyb si užíváte, sportování milujete, nepočítá každou minutu a nevnímá dlouhé pohybové aktivity jako ztracený čas, nebude EMS trénink úplně tou pravou službou pro vás. Pokud jste ale člověk od přírody líný, své dny prosedíte – nejprve v kanceláři, pak v autě, večery trávíte u televize a pohyb berete jako nutné zlo, které chcete mít co nejrychleji za sebou, může pro vás být trénink EMS spása, záchrana a naděje, že vaše tělo díky „nepohybu“ nezakrní, vaše svaly neochabnou a nebudete se potýkat se zdravotními potíži, které často díky neaktivitě, nezdravému životnímu stylu, neaktivní lidi trápí.

Komentáře