Pojištění Mutumutu motivuje lidi žít zdravě

„Vy se o sebe staráte. My Vám vracíme peníze.“ Jednoduché, férové, smysluplné. A přesně s tím před dvěma lety přišlo na český trh online životní pojištění Mutumutu, které lidem usnadňuje život a co víc? Snaží se lidi rozhýbat!

Žiju zdravě, platím míň!

To je super, to je fér, to se mi líbí, to dává smysl! Tyto a podobné reakce v mnohých z nás vyvolal slogan, který před dvěma lety zaplavil pražské metro a rozhodně zaujal. Mnohé možná přinutil k zamyšlení, že by bylo lepší se o své zdraví začít více starat. Že je možná lepší začít s prevencí a pěkně poctivě sám u sebe. Přestat spoléhat na to, že až nějaký problém přijde, lékař vše vyřeší za mě. Převzetí odpovědnosti do vlastních rukou spojené s motivací, že za to navíc „dostanu nějakou slevu nebo výhodu“ na nás Čechy platí dvojnásob.

A přesně tuto mezeru na trhu přinesl nový produkt s trochu zvláštním, ale rozhodně dobře zapamatovatelným názvem Mutumutu – a „zdravé životního pojištění“ bylo na světě.

Žít zdravě, hýbat se, nekouřit – pro někoho samozřejmost, pro jiného těžká zkouška

Ti, kdo se o sebe zodpovědně starají, tedy například pravidelně sportují, nekouří a chodí na preventivní lékařské prohlídky, se mohou pojistit až o 30 % levněji.

Zajímalo nás, kdo za projektem stojí, jak nápad vznikl a kdo jsou ti lidé, kteří s ním přišli rozhýbat českou veřejnost? Určitě sami sportují, říkali jsme si a nebyli jsme daleko od pravdy – celý tým s chutí podpořil i naši výzvu #dejsipěthvězd!

Vaše pojištění je jiné. Dává lidem smysl a pocit fair play. Co vás vedlo k tomu přistupovat k pojištění jako produktu „jinak“?

Mutumutu jsme založili, protože to po nás lidi chtěli. Než jsme začali Mutumutu vytvářet, strávili jsme půl roku rozhovory s různými lidmi.

Životní pojištění jsou složitá, nepřehledná, plná různých podmínek, výjimek a poznámek pod čarou. Když se v tom má zákazník vyznat, aby si pomalu najal právníka. Chtěli jsme udělat takové pojištění, kterému budete rozumět a tak máte jistotu, že dostanete peníze, když je budete potřebovat.“

Spoluzakladatel Mutumutu Jindřich Lenz

Žádné poznámky pod čarou, jen férový a lidský přístup

Jak zakladatelé Mutumutu zdůrazňují, zakládají si na tom, aby na jejich produkt byl spoleh. Pojistná smlouva s Mutumutu nečítá desítky stran podmínek, ale pár stránek s 8 jasnými výjimkami, které každý chápe.

Chceme motivovat lidi, aby žili zdravě a udělali pro sebe něco navíc. Věděli jste, že si stačí pravidelně jednou týdně chodit zaběhat a máte dlouhodobě o 30 % menší šanci na infarkt? To je Mutumutu.

Spoluzakladatel Mutumutu Jindřich Lenz

Jak pečujete sami o své zdraví?

Práce na Mutumutu zabírá celému týmu víc času, než by bylo pro aktivní život ideální. I tak se každý z nás snaží najít si na sport čas. Nejpopulárnější je v Mutumutu kolo, kdy cca třetina týmu jezdí na kole i do práce. Následuje právě fitness. Od obyčejné posilovny po kettlebell.

Co se týče kouření, máme v týmu jen jednu černou ovci. Ale snad se nám ji podaří obrátit na světlou stranu síly.“

Tomáš Vakrman, Project & Operations Manager Mutumutu

Proč by měl člověk přejít právě k Mutumutu, jaké výhody mu to přinese?

Mutumutu je životní pojištění, které se soustředí na to nejdůležitější – výpadek příjmu kvůli nemoci nebo úrazu. Netaháme z lidí peníze za zbytečnosti, jako je třeba úrazové pojištění nebo investiční složka.

Máme přehlednou, jasnou a krátkou smlouvu a podmínky, takže zákazník bezpečně ví, na co je pojištěný. Navíc výjimek, kdy neplatíme, máme jen 8. Přitom na trhu je standard kolem 40. A ty naše jsou pochopitelné: drogy, extrémní sporty, řízení bez oprávnění, sebevražda atd.

Spoluzakladatel Mutumutu Jindřich Lenz

Jak moc musím být aktivní, abych dostal část pojistky zpět?

„Zákazníkům vrací Mutumutu zpět až 30 % z toho, co zaplatili, pokud žijí zdravě. 20 % každé tři měsíce za sport, jmenovitě chůzi, běh a cyklistiku, ale plánujeme přidávat další aktivity. Na dosáhnutí 20% odměny pak zákazníkům stačí například 130 minut běhu týdně nebo 300 minut na kole týdně. Ale postačí i 50 minut běhu přes týden a o víkendu dvě delší procházky.

Spoluzakladatel Mutumutu Jindřich Lenz

Kdo je cílovou skupinou Mutumutu?

Kdokoli mezi 18 a 55 rokem, kdo se o sebe stará. Ale i ti, kdo se o sebe nestarají a chtějí motivaci s tím začít. Už dnes vidíme u některých klientů znatelné zlepšení. Nejvíce se u nás ovšem pojišťují muži mezi 35 – 40 rokem, kteří živí rodinu.

Tomáš Vakrman, Project & Operations Manager Mutumutu

Oslava vítězství Mutumutu v soutěži mezinárodního akceleračního programu Plug and Play.

Komentáře