Virtuální realita ve fitness?

Virtuální realita se hlásí o pozornost i ve fitness, jak fitness business technologických vymožeností využije? Budeme si za pár let chodit do fitness „hrát“?

Zažili jste někdy tuhle situaci? Máte za sebou náročný den, od rána stres v práci a počasí „že by psa nevyhnal“. Marně vzpomínáte, kdy jste byli naposledy cvičit. Moc dobře víte, že byste si měli jít alespoň na chvíli zaběhat nebo zajít na rychlý trénink. Jenže venku prší! Nakonec to dopadne tak, že zůstanete pěkně v pohodlí domova, pustíte si další díl nekonečného seriálu a místo tolik potřebného pohybu dopřejete svému pohybovému aparátu další dávku prosezených hodin navíc.

Jsme pohodlní. Víme, co je pro naše zdraví dobré, ale chybí nám motivace.

Fitness trenéři se s nedostatkem motivace k pravidelné fyzické aktivitě setkávají u svých klientů na denním pořádku. A zdá se, že někde na půl cesty mezi pohybem a sezením u obrazovky, se rýsuje řešení a možná i spása. Digitální média postupně pronikají i do fitness. Dávno už se nejedná jen o chytré hodinky a sport-trackery, stále častěji se hovoří o virtuálním tréninku, fitness hrách a rozšířené realitě.

Virtuální trénink a fitness hry už dávno nejsou fikcí, stávají se realitou. Jak jsme se dozvěděli na právě proběhlé B2B Konferenci Europe Active z úst Anna Lisa Martin-Niedecke, švýcarské vývojářky her, člověk přirozeně hry miluje.

Hraní her může přispívat ke zdraví.

Propojení zábavy a fyzické aktivity je geniální tah, jak zvednout společnost z gauče.

„Aby se však fitness hry staly efektivní a atraktivní alternativou pro tradiční fitness trénink, je třeba zdokonalit proces navrhování fitness her. Hry se musí přizpůsobit potřebám „hráče“ a jeho fyzické zdatnosti. Propojení technologií, spolupráce sportovních vědců, herních návrhářů a IT odborníků je nezbytně nutné pro plné využití a potenciál fitness her.

Anna Lisa Martin-Niedecke
Komentáře