Rimini Wellness 2023. Festival radosti ze cvičení

Mezinárodní veletrh v RIMINI mnohé mate svým názvem. Se slovem wellness si dnes spojujeme hlavně sauny, masáže nebo relaxační procedury, nicméně hlavním významem slova je cítit se dobře ve svém těle. A to bez pohybu moc dobře nejde. RIMINI WELLNESS je hlavně o trendech ve cvičení.

Vyhlášený italský veletrh je celosvětově jedna z největších akcí věnující se fitness a navazujícímu ekosystému, která je srovnatelná s v Česku možná vyhledávanějším německým veletrhem FIBO. I v Itálii během 4 dní překonávají hranici 100 tisíc návštěvníků a vedle nových trendů a inovací, přináší v některých aspektech i víc. Rimini wellness je vyhlášené mezi instruktory a trendsettery skupinových lekcí. Některé části veletrhu tak připomínají multižánrový hudební festival, a to jak širokým záběrem, tak nadšením a radostí stovek účastníků jednotlivých hromadných lekcí. 

Přes 400 vystavovatelů je rozprostřeno do 28 hal a příjemným zpestřením je, že vybrané aktivity a prezentace probíhají také ve venkovních částech areálu.

Aby se jednotlivé hlučnější stage nepřehlušovaly a i klidnější body&mind lekce měly dostatek klidu, funguje dobře distribuce silent disco sluchátek. Účastníci lekce tak slyší pouze svou lekci a instruktora.

V Rimini si lze vyzkoušet snad všechny typy lekcí, které se aktuálně na trhu vyskytují. Od klasických funkčních, kruhových, tanečních, cyklo, bojových až po méně obvyklé jako jsou cvičení ve vodě nebo ty s novými a inovativními typy pomůcek. Mezi nimi zaujaly např. lekce na netradičním typu nestabilní plochy, malých matracích (Strafit) nebo cvičení s nízkými plyoboxy (P.BoxX).

Mezi výraznějšími trendy byla patrná prohlubující se digitalizace a zatraktivování cvičení vynalézáním nebo znovuobjevováním více či méně efektivních pomůcek. Mezi skupinovkami překvapilo množství funkčních a „crossfitových“ forem cvičení. Své místo si vydobývají především fitness závody jako např. Hyrox či crossfitové Italian Showdown.

Veletrh vtáhne účastníky do dění nejen energií ze skupinovek, ale i dalším množstvím aktivit, soutěží nebo třeba velkou nabídkou masáží. Italové mají péči o svůj zevnějšek a tělo pod kůží. To je znát i na gastronomii ve veletržním areálu, ale třeba i na sportovní módě. Nemalá část výstavy patří také výrobcům strojů. Zde hrály prim domácí značky Technogym a Panatta. K vidění jsou zde ale i některé netradiční menší a místní značky, které vynikají především neotřelým italským designem.

Zpestřením byla i velká prezentace rychle se rozvíjejícího raketového sportu padel. Ten zažívá boom po celé Evropě. V Itálii už se uchytil. Padelové kurty jsou k vidění ve sportovních zónách podél pláží hned vedle workoutových hřišť a beachvolejbalových kurtů.

K velkým veletrhům patří i množství přednášek, konferencí a seminářů. Bohužel pro zahraniční návštěvníky je však většina prezentací v italštině. 

Díky italské nátuře, blízkosti moře, roztancovanosti účastníků a všudypřítomné radosti ze cvičení má veletrh svou jedinečnou atmosféru

Pokud chtějí podnikatelé ve fitness v Česku držet krok s dobou, rozhodně by měli každoročně zařadit Rimini Wellness do svých diářů. Kdo se profesionálně věnuje skupinovým lekcím, pro toho by měla být návštěva veletrhu v Rimini povinností.


Článek pro Českou komoru fitness připravil Jan Pulkráb z Fitness Svět pod Palmovkou. Jsme moc rádi, že nás díky spolupráci s Italsko-Českou obchodní komorou mohl reprezentovat na veletrhu zrovna Honza a moc děkujeme za jeho postřehy!

Komentáře