Být fyzicky aktivní je nezbytné pro lidi všech věkových kategorií, nicméně bylo prokázáno, že mladší a starší věkové skupiny čelí specifickým překážkám a mají specifické potřeby ke snížení negativních dopadů sedavého stylu života. Obě skupiny proto vyžadují cílené přístupy k účinné podpoře fyzické aktivity a jejich spojení za tímto účelem by mohlo dokonce přispět k posílení sociální soudržnosti.
S ohledem na tuto skutečnost poskytuje příručka #BEACTIVEDAY 2023 přehled o současné „pandemii“ fyzické nečinnosti, vysvětluje, jak věk ovlivňuje zapojení se do pohybových aktivit, a shrnuje přehled společných překážek pro mladší i starší generace. Dokument také poskytuje návod, jak mohou poskytovatelé fitness a dalších pohybových aktivit uplatnit mezigenerační přístup a vytvořit přístupnější a inkluzivnější příležitosti pro setkávání a zapojení různých generací do pohybových aktivit.
Praktický průvodce pro sportovní kluby, fitness centra a další sportoviště je ke stažení ZDE.
Nezapomeňte si také přečíst loňského průvodce #BEACTIVE DAY 2022, který se zaměřuje na zapojení žen a dívek do fyzické aktivity!
„Naše fitness kampaň je zaměřena na zlepšení zdraví a pohody pro seniory. Když přivedete svého blízkého seniora, babičku, dědu nad 65 let, zakoupíte členství, tak senior dostane 50% slevu na členství. Cílem této kampaně je podporovat aktivní životní styl pro starší generace tím, že je zapojíte do cvičení a fitness aktivity s těmi, které milují. Tímto způsobem se budou senioři cítit skvěle jak fyzicky, tak i emocionálně, a budou moci udržovat svoji vitalitu a zdraví. Přijďte k nám a buďte fit společně s vašimi blízkými,“
představila kampaň Linda Nepožitková, Operations Director v síti CleverFit.