Jako další důvody pro zakoupení členství ve fitness centru uvádí 46 % navázání nových přátelství a 43 % se připravuje na nějakou důležitou událost, jako je svatba nebo třeba dovolená.
Nejdůležitějšími faktory jsou lokalita, cena, kvalita zařízení a přístup k bazénu. Menší význam mají faktory jako personál, doporučení od někoho jiného, dodatečná zařízení (např. dětský koutek, kavárna) a přístup k online obsahu.
Hlavními důvody jsou cena (náklady), nedostatek využití, ztráta motivace a nedostatek času. Lidé nejvíce ztrácejí motivaci v červenci, pravděpodobně kvůli touze být venku, odpovědnostem za péči o děti a letním dovoleným.
UK Active na základě tohoto průzkumu navrhuje provozovatelům umožnit svým klientům zakoupit flexibilní cenové plány a poskytovat věrnostní body a programy pro pravidelnou účast. Virtuální prohlídky by zase mohly pomoci překonat strach z posilovny / fitness centra obecně. Dále by měl sektor fitness udržovat současné členy „na palubě“ například neustálou nabídkou nových produktů nebo služeb.
UK Active plánuje využít data ke svému lobby a využití tlaku na vládu, aby zvýšila povědomí o zdravotních programech dostupných ve fitness centrech a dalších rekreačních centrech. Huw Edwards, CEO UK Active, zdůrazňuje potřebu spolupráce s vládou na podpoře duševního zdraví, umožnění sektoru dosáhnout více lidí a zvýšení povědomí o zdravotních programech. Zpráva také poskytuje detailní vhled do motivací a bariér spojených s členstvím ve fitness centrech a nabízí návrhy na zlepšení těchto aspektů, aby bylo dosaženo co největší oslovení fyzicky neaktivních lidí.