Ženy z generace Z se věnují fyzické aktivitě více než předchozí generace, vyplynulo z průzkumu společnosti Ernst & Young

Podle nového průzkumu EY Sports Engagement Index, který zahrnuje více než 4 000 dospělých ve Spojeném království, se rozdíly mezi zapojením žen a mužů do sportu a pohybových aktivit zmenšují. Index měří úroveň angažovanosti v celé řadě sportů a zjišťuje, kolik dospělých se aktivně účastní sportovních akcí nebo je alespoň navštěvuje.

Ve Spojeném království se nyní sportu a pohybovým aktivitám věnuje 49 % žen, přičemž ženy ve věku 18 až 24 let jsou nejaktivnější (66 %). U mužů v tomto věku je to 79 %. U osob starších 55 let je rozdíl mezi pohlavími ještě větší: u žen 37 %, u mužů 66 %.

Tal Hewitt, vedoucí sportovní strategie ve společnosti EY-Parthenon, říká: „Naše znalosti o generaci Z nás vedou k přesvědčení, že většina mladších žen se bude sportu věnovat po celý svůj život.“

Tal Hewitt, EY-Partheon

Sportovní organizace by podle něj měly rozpoznat potřeby svých klientů a přizpůsobit se jim, například pořádáním různých akcí a programů

Podle indexu se ve Spojeném království věnuje sportu 13 milionů žen oproti 18 milionům mužů. Ženy se s oblibou zapojují do vytrvalostních a „lifestylových“ sportů. Z celkového množství běžců tvoří ženy 39 %, cyklistů 36 %, tenistů 44 % a hráčů badmintonu 46 %. Ženy také dominují wellness aktivitám – lázně, plavání, jóga, pilates, gymnastika nebo HIIT lekce. Naopak, sporty jako kriket, snooker, Formule E, MMA, americký fotbal, box a vzpírání jsou u žen méně populární.
Mnoho žen se zaměřuje na aktivity s nízkými vstupními překážkami, jako je běh, cyklistika, turistika, wellness, tanec nebo aerobik. Tyto aktivity jsou dostupné, mají přínos pro fyzické zdraví a často podporují začlenění do komunit. „Ženské“ sporty tak pomáhají ženám zapojovat se do nových klubů nebo organizací, ale stále je zde prostor pro zlepšení.

Tom Kingsley, vedoucí skupiny sportovního odvětví ve společnosti EY, zdůrazňuje, proč je pro poskytovatele sportovních a pohybových aktivit důležité zaměřit se na ženy:

Pokud se sportovní odvětví bude snažit správně porozumět těmto ženám, mohou tuto základnu úspěšněji obsluhovat, rozvíjet a zpeněžit.“

Sporty, které úspěšně zapojují ženskou základnu, jako je například tenis, si tak vytvářejí větší a atraktivnější trh pro komerční partnery.

I když zprávy ukazují, že účast žen stále zaostává za účastí mužů, rozdíl se postupně zmenšuje

Podle zprávy Sport England’s Active Lives Adults Report, je povzbudivé, že nejvýznamnější nárůst dosáhly dívky ve věku 13 až 16 let, dále se za posledních pět let zvýšila účast na chůzi, návštěvě posiloven a fitness. Zpráva Active Lives Children and Young People’s Report 22-23 odhalila, že se účast na kolektivních sportech vyrovnává, s výjimkou basketbalu a fotbalu, které se snaží zaujmout nové publikum.

Zdroj: https://www.ey.com/en_uk/news/2023/11/ey-sports-engagement-index-reveals-most-popular-sports-with-gen-z-adults

Komentáře