Je fitness průmysl největší lež? Reakce ČKF na článek Seznam Zprávy

Reakce na článek Seznam Zprávy a citaci „Fitness průmysl je největší lež. Luxusní postavy, které jsou na billboardech, neexistují. Udržet tento typ postavy je v běžném životě naprosto nereálné.“ PRÁVĚ NAOPAK! Fitness sektor je na velkém vzestupu a je vidět, že se lidé chtějí hýbat. Je to i díky tomu, že jsme prožili dva roky v karanténě, kdy každý pocítil, jak důležité je zdraví a celková odolnost. Je třeba ovšem rozlišit pojem fitnesskulturistika.

Fitness je především o celkové zdatnosti, zlepšení držení těla, zlepšení konceptu postavy při současném upevňování zdraví, rozvoj svalové síly a dalších pohybových schopností. Fitness je životní styl a obnáší nejenom vytrvalé cvičení, ale i zdravou stravu a radost z pohybu. Zdraví, fit a atletičtí jedinci mají spoustu společného – jsou zodpovědní, vytrvalí, důslední, soustředění a mají schopnost nastavit si v životě jasná pravidla a mají dlouhodobou disciplínu. To jsou ty postavy a lidé, které vidíme na billboardech a jsou reálné a dosažitelné každému takto nastavenému člověku.

Každý má pro návštěvu fitness svůj důvod

I samotné navštěvování fitness je pro každého jiné. Někdo chce zlepšit kondičku a poměřit síly s kamarádem při závodech, nebo zvedání na bench press. Někdo chce nabrat svalovou hmotu a vyrýsovat tělo pro svou spokojenost, další si chce pomoci od bolesti zad, jiní se chtějí cítit lépe a mít víc energie, nebo mají zdravotní problém a chtějí ho řešit a využít pomoci proškolených trenérů.

Kde začíná pomyslná čára mezi fitness a kulturistikou?

Fitness svou vlastní definicí představuje ideál zdravého životního stylu, to je třeba si uvědomit nejen v reáliích postavy a jeho estetického vzezření, ale také v reáliích přístupu ke vzdělání ve výživě, regeneraci, suplementaci i prevenci dopingu. Dopingová prevence je tedy velkým tématem, které zejména v oblasti mladých sportovců musí dost silně rezonovat nejen světem fitness, ale také světem kultiristiky, která přeci jen více tlačí na samotný výkon, než ideál zdraví. Vrátím-li se ale k fitness, tak ‚kult těla‘ sice může být jednou z častých motivací mladých sportovců k tomu, aby do fitness center dorazili, nicméně ideálně přestupním bodem právě k většímu poznání v tom, co to vlastně fitness je a co vše zahrnuje. Pokud bych chtěl tedy napřímo reagovat na článek, tak bohužel jedinec, který se stal ústřední postavou článku nepřesáhl prvních vod a nemile se spálil. Nemělo by to ale vrhat světlo na celé odvětví, které je opravdu zcela o něčem jiném.“ 

reaguje na článek člen představenstva České komory fitness Jan Caha, majitel Fitness Institutu.

Oproti tomu kulturistika je sport, kde jsou hranice daleko za fitness odvětvím. Kulturistika je převážně o vizuální stránce těla a není komplexně pojata v rámci zdravého životního stylu. Je potřeba ke kulturistice přistupovat zcela odlišně jak v rámci porovnávání, tak samotné přípravy.

„Mladí lidé ve věku 17-20 let, kteří navštěvují naše fitness centra často tráví spoustu času na sociálních sítích. Sociální sítě jsou plné samozvaných „odborníků na zdravý životní styl a fitness“, nesmíme se nechat snadno ovlivnit a informace si ověřovat, jde přece o naše zdraví. Takže ano, být informovaný, ale ne zmanipulovaný sociálními sítěmi. Každý, kdo navštěvuje fitness za jakýmkoliv účelem, by měl chtít na sobě pracovat. Važte si svého zdravého těla a neničte ho. Důvěřujte sobě i svému progresu, poslouchejte své tělo a nastavte si dlouhodobé cíle, ze kterých můžete těžit celý život. Zdravé tělo od základu, které má zaběhnuté správné návyky se vám odmění výsledky jak vizuálními, tak zdravotními,“ 

dodává Jiří Vilímek, nově zvolený člen představenstva České komory fitness a majitel Fitness Victory.

Tématu Teenageři ve fitness jsme se již věnovali, věříme, že vám při práci s mládeží pomůže náš miniseriál. V první části se věnujeme právní odpovědnosti a druhá dává tipy, jak s teenagery pracovat aneb Nikdo cvičený z nebe nespadl.

Komentáře